duminică, 12 octombrie 2014

Recenzie "Secretul soțului" de Liane Moriarty

Imaginează-ți că soțul tău ți-a scris o scrisoare pe care nu trebuie să o deschizi decât după moartea lui. Mai mult, imaginează-ți că acea scrisoare conține secretul lui cel mai întunecat și mai bine ascuns - ceva atât de teribil, încât poate să distrugă nu numai viața pe care ați construit-o împreună, ci și viețile altora. Imaginează-ți apoi că dai peste acea scrisoare în timp ce soțul tău este încă în viață...
Un roman tulburător despre secretele pe care alegem să nu le împărtășim cu partenerul nostru de viață.
Citat:
„Și după ce vor dispărea, va rămâne totuși dragostea. Un sentiment absolut diferit de adorația simplă și totală pe care o trăise ca tânără mireasă pășind spre bărbatul serios și chipeș care o aștepta în fața altarului. Dar știa că, indiferent cât de mult îl ura pentru ceea ce făcuse, ea îl va iubi mereu. O simțea în adâncul inimii ei ca pe un ascuns filon de aur. Întotdeauna va fi acolo.“

Recenzie:
   Vreau să mulțumesc în primul rând Librăriei online Libris, fără de care nu aș fi avut ocazia să citesc această carte prea curând. A fost o experiență revelatoare prin subiectul pe care îl abordează și anume efectul secretelor asupra vieții de familie. Din cauza faptului că am auzit multe lucruri bune despre Secretul soțului am avut mari așteptări de la ea, dar nu m-a dezamăgit, ci am fost impresionată.
   Povestea începe simplu, dar până la finalul primului capitol m-am îmbarcat deja în această aventură. I needed more. Avem de-a face cu trei femei care la prima vedere nu au nicio legătură una cu cealaltă, însă cum se spune: nimic nu este întâmplător. Romanul este foarte bine construit, încât te lasă mereu să te întrebi ce urmează să se întâmple și reușește să te ia prin surprindere chiar dacă ai sute de scenarii în minte. Faptul că de la un capitol la celălalt se sare la un alt personaj întreține suspansul și misterul, te face să vrei să descoperi cât mai multe și nu te mai oprești din citit. Acțiunea are loc în Australia, o schimbare bine venită de altfel și prima carte citită de mine despre acest continent.
   Personajele:
   Cecilia are impresia că își cunoaște foarte bine soțul până în ziua în care găsește întâmplător o scrisoare ce i se adresează, pe care ar trebui să o citească în cazul în care acesta ar muri. Bunul simț o oprește să deschidă scrisoarea fără a se consulta cu acesta, dar după ce îl întreabă la telefon observă că el devine nervos, lucru care o face să fie curioasă și își încalcă promisiunea. Și cum ea însăși menționează, odată ce ai deschis cutia Pandorei nu există cale de întoarcere.
   Rachel și-a pierdut fiica cu forte mult timp în urmă, dar încă nu a reușit să treacă peste evenimentul care i-a distrus viața, fiindcă nu a descoperit cine a fost cel care a ucis-o cu sânge rece. Ajunsă într-un stadiu în care este foarte vulnerabilă, ea ar face orice să îl pedepsească pe cel pe care îl consideră vinovat când vede că poliția nu o sprijină.
   Tess se întoarce acasă la mama sa împreună cu fiul său pentru a o ajuta, dar motivele reale sunt altele. Soțul său Will s-a îndrăgostit de verișoara ei și când acesta îi cere divorțul este nevoită să-și reevalueze întreaga viață.
   Acestea sunt premisele cărții, în care se prezintă problemele cu care se confruntă cele trei femei. A fost dificil pentru mine să trec prin toate stările personajelor, fiind imposibil să nu mă afecteze trădarea, minciuna, furia, vina, care se fac atât de bine resimțite pe tot parcursul cărții. Tragedia a condus la fiecare pas și a tronat ca o adevărată regină, ceea ce m-a făcut să fiu foarte încordată..
   Ce m-a deranjat: A fost puțin dificil la început să mă familiarizez cu personajele, de aceea pentru ajutor am alcătuit o listă. De asemenea, sfârșitul a reușit să lege toate firele poveștii, dar nu am fost de acord cu modul în care a făcut-o autoarea.
    În concluzie, mi-a plăcut mult această carte și o recomand celor care au o sensibilitate pentru suspans. Urmăriți mai jos și video-recenzia mea. Pupici.

Rating:
5 fluturași din 5

Despre Liane Moriarty:
Liane s-a născut într-o frumoasă zi de noiembrie în anul 1966 în Sidney. Când era copil îi plăcea să citească atât de mult încât prietenii ei de la școală îi ascundeau cărțile când ieșea la joacă.

Încă nu poate să meargă la culcare fără să citească înainte pentru o perioadă lungă de timp într-o baie caldă. Nu își amintește prima poveste scrisă, însă știe care a fost prima propunere de publicare și anume cea a tatălui său când a primit în avans 1$.
Primul său roman Three Wishes a apărut în anul 2004. În afară de romanele pentru adulți Liane a scris și o serie pentru copii, iar în prezent se dedică scrisului full-time alături de soțul ei și cei doi copii ai săi Anna și George.